Se značným zpožděním se dostávám k sobotním zážitkům z Lázní Bohdaneč a okolí.
Vzhledem k tomu, že Jindra 47 v sobotu odjížděl na 14 denní rodinnou dovolenou, zbyli jsme s Fírou sami. Kromě Irisina minisrazu v Autocampu Bohdaneč nás lákaly řemenové motocykly v lázeňském parku a taky závody 50 kubíkových strojů v blízké obci Břehy.
Dohodli jsme se na odjezdu v 9:00 hod a v nastupující přeháňce jsme mírně omokali („skútr není motorka“ a má štít, takže opravdu jen lehce). Byli jsme ale stateční, déšť v průběhu cesty přestal a když jsme kolem 10:00 volným tempem dorazili k lázeňskému parku, už se ukazovalo sluníčko. Lákavý zvuk starých čtyřtaktů nás „přemluvil“ a tak jsme zaparkovali a šli to omrknout. Zrovna na lázeňském okruhu (alej od brány ke Gočárově pavilonu, kolem palouku a zpět) jezdil na svém „Javůrku“ Libor Marčík:
Na řemenovém motocyklu kolem ČR - I.-V. (2605 km)
http://www.libormarcik.cz/cestopis1.html
Výlet na Grossglockner I. – IV.
http://www.libormarcik.cz/gros.html
Co jsme tam viděli, jsem nafotil zde:
http://fantan.rajce...._v_Laznich_Bohdanec/
Díky tomu jsme se dostali k pokračování cesty do campu až v době, kdy zase celá parta odtud putovala do lázní podívat se na řemenové motorky (tam ale už nastala polední pauza). Po pozdravení se s pěší partou a Iris jsme si prohlédli její zaparkovanou motorečku (moc prima kočička – motorka, o Iris bych se to ostýchal napsat). Po následném posouzení situace jsme se rozhodli, že se „trhneme“ a pojedeme se podívat do Břehů na fichtly. Na rozdíl od Lázní Bohdaneč tam nebyl vstup zdarma, ale vybíralo se vstupné 50.-Kč.
Sice nám (spíš mně, Fíra není takový Harpagon) srdce krvácelo, ale obětovali jsme ten hříšný penis a vstoupili jsme do vysněného prostoru. Je nutno uznat, že pokud někdo chce strávit celý hezký den, tak ta „pajska“ je zanedbatelná investice. Moře různých atrakcí (m.j. i stejné motokáry jako ve V. Dřevíči – vlastně od stejné firmy, ale za méně peněz), stánky s občerstvením, ale i restaurace v campu Buňkov s teplými jídly v milých cenových relacích, silácké exhibice, motorkářské exhibice i statické ukázky veteránů a hlavně „depa závodních strojů“, kde v přestávkách mezi jízdami kmitali na motorkách zruční mechanikové. Nepochybně dostávaly „na frak“ hlavně spojky vysokoobrátkových motorů, z nichž (podle sluchu) některé točily i přes 10 000 otáček a jistě i brzdy si přišly na své. Motory byly určitě „tvrdé“ a tak bylo nutno u mopedů pilně šlapat – hlavně při rozjezdu ze zatáček. Tam také docházelo často k předjíždění. Nedivili jsme se proto, že jsme na „závodní dráze“ nacházeli utržené klínky šlapadel.
Předtím, než jsem shlédl tyto „preteky“, domníval jsem se, že je to cenově přístupná motodisciplina hlavně pro teenagery. OMYL! Většina účastníků byla ve středním a vyšším věku, podle kotoučových brzd a speciálně litých hlav i válců strojů, které měly dostatečnou výkonnost pro finále vyžaduje i tato kategorie „peněz jak šlupek“.
Došly mi baterky ve foťáku a když jsem si šel do skútra pro rezervní, potkal jsem se s naší „bandou“, (bez Iris) která postávala u pásky, ohrazující „placený prostor“, ale do areálu nešla. Chvilku jsme pokecali, čímž náš kontakt vlastně skončil, protože na odjezdu už jsme do autocampu Bohdaneč nejeli, nezbývalo času – i tak jsme do „osvěžovny“ dorazili před 19:00.
Co jsem viděl u campu Břehy-Buňkov, jsem shrnul do této fotogalérie.
http://fantan.rajce....up_Brehy_u_Prelouce/
Vzhledem k tomu, že Jindra 47 v sobotu odjížděl na 14 denní rodinnou dovolenou, zbyli jsme s Fírou sami. Kromě Irisina minisrazu v Autocampu Bohdaneč nás lákaly řemenové motocykly v lázeňském parku a taky závody 50 kubíkových strojů v blízké obci Břehy.
Dohodli jsme se na odjezdu v 9:00 hod a v nastupující přeháňce jsme mírně omokali („skútr není motorka“ a má štít, takže opravdu jen lehce). Byli jsme ale stateční, déšť v průběhu cesty přestal a když jsme kolem 10:00 volným tempem dorazili k lázeňskému parku, už se ukazovalo sluníčko. Lákavý zvuk starých čtyřtaktů nás „přemluvil“ a tak jsme zaparkovali a šli to omrknout. Zrovna na lázeňském okruhu (alej od brány ke Gočárově pavilonu, kolem palouku a zpět) jezdil na svém „Javůrku“ Libor Marčík:
Na řemenovém motocyklu kolem ČR - I.-V. (2605 km)
http://www.libormarcik.cz/cestopis1.html
Výlet na Grossglockner I. – IV.
http://www.libormarcik.cz/gros.html
Co jsme tam viděli, jsem nafotil zde:
http://fantan.rajce...._v_Laznich_Bohdanec/
Díky tomu jsme se dostali k pokračování cesty do campu až v době, kdy zase celá parta odtud putovala do lázní podívat se na řemenové motorky (tam ale už nastala polední pauza). Po pozdravení se s pěší partou a Iris jsme si prohlédli její zaparkovanou motorečku (moc prima kočička – motorka, o Iris bych se to ostýchal napsat). Po následném posouzení situace jsme se rozhodli, že se „trhneme“ a pojedeme se podívat do Břehů na fichtly. Na rozdíl od Lázní Bohdaneč tam nebyl vstup zdarma, ale vybíralo se vstupné 50.-Kč.
Sice nám (spíš mně, Fíra není takový Harpagon) srdce krvácelo, ale obětovali jsme ten hříšný penis a vstoupili jsme do vysněného prostoru. Je nutno uznat, že pokud někdo chce strávit celý hezký den, tak ta „pajska“ je zanedbatelná investice. Moře různých atrakcí (m.j. i stejné motokáry jako ve V. Dřevíči – vlastně od stejné firmy, ale za méně peněz), stánky s občerstvením, ale i restaurace v campu Buňkov s teplými jídly v milých cenových relacích, silácké exhibice, motorkářské exhibice i statické ukázky veteránů a hlavně „depa závodních strojů“, kde v přestávkách mezi jízdami kmitali na motorkách zruční mechanikové. Nepochybně dostávaly „na frak“ hlavně spojky vysokoobrátkových motorů, z nichž (podle sluchu) některé točily i přes 10 000 otáček a jistě i brzdy si přišly na své. Motory byly určitě „tvrdé“ a tak bylo nutno u mopedů pilně šlapat – hlavně při rozjezdu ze zatáček. Tam také docházelo často k předjíždění. Nedivili jsme se proto, že jsme na „závodní dráze“ nacházeli utržené klínky šlapadel.
Předtím, než jsem shlédl tyto „preteky“, domníval jsem se, že je to cenově přístupná motodisciplina hlavně pro teenagery. OMYL! Většina účastníků byla ve středním a vyšším věku, podle kotoučových brzd a speciálně litých hlav i válců strojů, které měly dostatečnou výkonnost pro finále vyžaduje i tato kategorie „peněz jak šlupek“.
Došly mi baterky ve foťáku a když jsem si šel do skútra pro rezervní, potkal jsem se s naší „bandou“, (bez Iris) která postávala u pásky, ohrazující „placený prostor“, ale do areálu nešla. Chvilku jsme pokecali, čímž náš kontakt vlastně skončil, protože na odjezdu už jsme do autocampu Bohdaneč nejeli, nezbývalo času – i tak jsme do „osvěžovny“ dorazili před 19:00.
Co jsem viděl u campu Břehy-Buňkov, jsem shrnul do této fotogalérie.
http://fantan.rajce....up_Brehy_u_Prelouce/
Žádné komentáře:
Okomentovat