RUMUNSKO 2018
Ve dnech 6 - 16.9.2018
podnikla naše skupinka tří motorkářů nad 60 - Mirek Růžička ( Růža53 ), Jarda Michalovič ( motokapr ) a
Radek Kozák ( maratonec ) cestu do rumunských Fagarašských hor, zvaných "Království Karpat".
Cestu připravil Mirek
Růžička / itinerář, rezervace ubytování v motelech a kempech, km trasy cca 350
na den a náročný výběr ubytování podle kritérií, dohodnutých během našeho
předcházejícího pobytu na Šumavě/. Ač jsme oslovili i další členy spolku, jeli
jsme již tradičně ve třech. Jeden z oslovených zůstal podle očekávání “u sukně“
s tím, „že teď už ví, že toho bude litovat“. A je čeho litovat. Nepamatuji za
celou svou motorkářskou historii v Evropě i v Americe, aby 11 dní a 3 400
km ani nekáplo a slunce až otravně nezalézalo za mraky. Ale co naplat, jednou to
vyjít muselo.
Trasa cesty : Plzeň – Praha Dolní Měcholupy -Slovensko, kemp
Opatovce / první a poslední stanování / - Levoča / krásné, historické město / -Särmäsag
/ Rumunsko/ - Brezoi / penzion Casuda Didi / - cestou Transalpin, Mekka
motorkářů – Transfagarasan – Novaci / Transalpin opačně / - Deva / penzion
Eva,luxus v rumunském podání – Kiskörös / Maďarsko – Wilfersdorf / Rakousko / -
Praha-Plzeň.
Postřehy z cest :
- V Rumunsku lze potkat
místní motorkáře, kterým koukají dráty z kordu zadní pneumatiky
- Kulhavý pes, který se k
nám přidal při vycházce u Brezoi snad poprvé v životě poznal vlídné zacházení.
Potom snad několik hodin brečel a škrábal na hradbu penzionu, kam jej domácí
psi odmítli vpustit.
- Tam i zpět jsme projeli
Transalpin, jedním směrem Transfagarasan. Snad tisíc zatáček většinou s dobrým
povrchem. Stelvio s Grossglocknerem by se tam vešly několikrát.
- Snad jediná nepříjemnost
během návštěvy Rumunska – zběsilý řidič dodávky porazil při couvání Jardovu
stojící BMW GS 1200, naštěstí bez větších následků
- 250 km okreskami o hladu,
pokus Mirka o rekord v hladovění na trase Opatovec-Levoča
- Příhoda s peněženkou v
jiné kapse v Särmäsagu/účastníci vědí, ostatní čtenáři vědět nemusí, není se
čím chlubit.
- Mirkovy skvělé buřtíky a
návrat železničáře ve 2 ráno do místnosti, kterou maratonec zabral, jsa
přesvědčen, že jsme v penzionu sami- „Das ist meine Zimmer“!!!
- atd... atd...
Ještě něco k motorkám:
Moje statečná holka, Honda
CMX Rebel o obsahu 471 ccm držela krok s ohleduplnými BMW 1200 a Kawasaki 1400 Jardy
Michaloviče a Mirka Růžičky. Dokázala se i rozvášnit na Transfagarašanu, za což
jsem se jí omluvil a dále pokračoval v poklidu, bez trápení motoru a spojky. Píše
se o ní jako o motocyklu městského ražení, tzv. „pro rohlíky. Inu ta moje jela
pro rohlíky z Plzně do Rumunska a zpět. To při průměrné spotřebě 3,6 lt na 100.
Ano, jak psali v červenci redaktoři Motohausu : Kup si ji, když umíš mít radost
ze života a nepotřebuješ dělat na ostatní haura.
Na závěr poděkování Mirkovi
a Jardovi za skvělou přípravu a odvoz všeho, co se mě do taštiček nevešlo,
oběma dále za trpělivost, se kterou dokázali 11 x 24 hodin vytvářet přátelské
prostředí občas popudlivému staříkovi.
V Plzni 26. září 2018
Radoslav Kozák - maratonec
Moc krásný. V mládí jsem Fagaraš prochodil pěšky s krosnou na zádech. Úžasné místo Lacul Balea, kde na poloostrově plesa jsme jedenkrát přespali pod pevnou střechou v chatě Cabana Balea Lac. Tehdy turistická ubytovna, kde spalo asi 20 lidí na jedné palandě :-). Prý to kdysi byla Rakouskouherská celnice, kde sloužili češi. Vedle je ústí tunelu pod hřebenem.
OdpovědětVymazatHned bych s tam podíval znovu, měli jste dát vědět :-).
Jirka