3. sraz - 15. - 17.7.2011 v chatkách hotelu Cherry na Horní Bečvě

Majk : Povídání o putování „ Za borůvkovou knedlou „.
Byl pátek ráno 15.7.2011, na dálném severovýchodě lilo jako z konve a já vyjížděl na naše 3. motosetkání na Horní Bečvu. Kapky deště bušily do hledí přilby jako kroupy, ale bez problémů jsem na hotel Cherry dojel jako první.

S ředitelem hotelu jsem dořešil ubytování drahých poloviček bikerů, místo 6 místné chatky dostaly pokoj přímo v hotelu s kompletním vybavením. Měli jsme k dispozici 34 míst v chatkách, po této vstřícné úpravě pak 40 míst.
Postupně jste všichni přijížděli, někteří zmokli až od Val.Mezu. Sluníčko se celé odpoledne střídalo s lijákem, k večeru již bylo krásně.
Bilance účasti :

Alop, belinda, Bigbel, biker.all, BobySrekOLD, Divoch60, Edrig, Fajc, Fí-ďas, Fíra, Franki, Goodmen60, Hrki, japepánek, jariin se synem, jikrun, Jirboz s Boženkou, JISOSO, JVK, Kareš, Kavec47, Kobra17, kulala, Laďa s Helenkou, Luigo s Evičkou, luhen1 s kamarádem Jirkou, LUSO, majkys, Makája01, Marťan-ka, Medy2, miko, Mirek42, motodedek, motodědekGustik s Magdou, Nero, oldakom, Omar37, Opida s Lubou, Padre45, Pavelmazel, Pedro18, petasek s Ivou, prdič s Ájou, saporo, spacírek47 s Hankou, StařecPetr, střelec, sumecek, Venda_Marauder, Viragodědek, Votec, wassermann, 44822Tom se Zdeňkou,

Příznivci:   stíhač Karel k-h600, Jirka Vaniš,

Takže v pátek bylo vydáno 53 večeří. Po večeři jsem všechny podrobně seznámil se sobotním programem a zejména se způsobem jízdy a řazení bikerů v koloně motocyklů a se záludnostmi některých křížovatek po trase do Kopřivnice. Od 20.00 jsme zasedli k táborovému ohni a já se snažil svým „ zpěvem“ resp. sípáním s kytarou pobavit ostatní. Je výborné, že jsme všichni téměř stejně staří, takže všichni známe i stejné písničky. Kytara to přežila, my nezmrzli (kvůli špatně řešenému ohništi, hřejícímu pouze na hlavu) a zdravým slivovicovým pitným režimem jsme přešli do druhého dne a kolem 01.00 ulehli k spánku.. Někteří skalní skautové spali ve vlastních luxusových stanech, ale od 3.00 rušili ostatní účastníky drkotáním zubů a hlučným poskakováním kolem stanů, zejména japepánek s Jisosem.
V sobotu 16.7. jsme po vydatné snídani kolem 9.00 vyrazili v 55 členné koloně do Kopřivnice.

Celých 37 kilásků nám kamarád Karel skvěle zajišťoval s wasermanem všechny křižovatky a rondely. Překonával také rychlostní rekordy, když se vracel, aby se dostal zpět na předvojovou špici. Téméř všichni jízdní zip dodržovali, až na ty, co přijeli v sobotu ráno a dobře míněné rady neslyšeli, bohužel s drobným následkem.
V Kopřivnici jsme před MěÚ měli předem zajištěno parkování našich strojů, našlo se pár obětavců, kteří u motorek zůstali, takže jsme bez motovybavení mohli navštívit Technické muzeum Tatry za důchodcovské vstupné. Myslím, že každý si u zajímavých exponátů přišel na své, někteří si při pohledu na T 111 a „kačeny“ připoměli své mládí a vojenská léta. Po návratu nás čekali pracovníci regionální televize, byl natočen krátký šot a rozhovor. Všem po obdržení adresy regionální televize Kopřivnice, kde to najít, sdělím potřebné.
Z Kopřivnice jsme se 56 km kochací jízdou vydali nádhernými valašskými městečky a vesnicemi za hlavním zážitkem dne – babiččinými borůvkovými knedlíky. Prvně jsme ale museli vyjet na Pindulu, projet Rožnovem p.R,, Tylovicemi, Hážovicemi, Viganticemi, Hutiskem Solanec, a v zatáčkovitém úseku na Soláň (860 m n.v.) jsme se míjeli společně se závodníky na horských kolech, naštěstí to přežili oni i my. Pak jsme sjížděli do Velkých Karlovic, Karolinky, Nového Hrozenkova a údolím Vranča po odbočení 8 km pekelným stoupákem na horský hotel Kohůtku (913 m n.v.) v pohoří Javorníky.

Bylo nádherně, sluníčko svítilo na plné pecky. Překvapení nahoře nás čekalo v podobě vysmátého kamaráda Starce Petra, Kobry 17 a Pedra 18, kteří neodolali a zcela sólo se za borůvkovými knedlemi vydali v předstihu (prý abychom jim vše nesežrali). Je vidět, jak přitažlivým mechanizmem je dobrý gáblík, kdy překonat celkem 900 km kvůli knedlíkům a krátkému setkání s přáteli není překážkou. Místa pro 47 osob jsme měli rezervována a připravena na hezky upravené terase, někteří zasedli pod stříškami. Oběd sestával z valašské kyselice a z neskutečných borůvkových knedlí o velikosti malého talíře ( viz fotky ). Výborná chuť byla umocněna překrásnými výhledy jak na Beskydy vlevo, tak na Javorníky a Karpaty vpravo. Kolem 14.00 se vyjelo zpět, někteří také domů, kvůli jiným povinnostem, někteří se jeli koupat. Bohužel první jezdci nevyčkali příjezdu vedoucího kolony a jeho pomocníka, zajišťujícího po celou vyjížďku průjezdy všemi křižovatkami. Na zpáteční 30 km trase je jediná nebezpečná křižovatka pod Bumbálkou, v prostoru hospody Valašský šenk, a právě díky živelnosti této zpáteční jízdy si v tomto místě jeden kamarád nevšiml, že vjíždí na hlavní silnici od Makova, na poslední chvíli zabrzdil před přijíždějícím autem zprava a druhý to již neubrzdil. Výsledek – jeden ulomený blinkr, druhý rozbitý blinr v kapotáži, rozbitý pomocný světlomet a roztržená jizva nad kolenem. Mrzí mě, že k této situaci vůbec došlo a důvody, proč se tak stalo, jsme si s jezdci, kterých se to týkalo všichni v sobotu večer u piva rozebrali a vyříkali.
Po večeři byla připravena diskžokejem Lubošem repertoárem výborná diskotéka, která uspokojila podle ohlasu všechny přítomné. K tomu si každý mohl zakoupit před očima čerstvě grilované pochoutky (kolena, žebra, špízy, pstruhy). Opět kolem 01.00 vše utichlo a šlo se do hajan.

Nedělní ráno 17.7. bylo ještě krásnější než sobotní. Všichni balili a po 9 hod se začali loučit a rozjíždět domů.
Majk, LUSO, miko, Petáskovi, Mirek42, oldakom, JISOSO, biker all, Luigy s Evou, Sumeček a Boby Shrek Old jsme vyjeli na Pustevny a tvrdým pěším půlhodinovým pochodem ( v plné polní kožené) jsme překonali výškový rozdíl 160 m na 1,5km k soše pohanského bůžka Radegasta. V prvním momentě jsme všichni viděli jen stánek s pivem, teprve pak zmíněnou sochu, kvůli níž jsme tuhle štrapaci absolvovali. Po vyfocení se jsme šli stejnou stezkou zpět. Dokonalou odměnou nám byl neskutečný výhled na celou severní Moravu vlevo, na Lysou horu a Beskydy vpravo, a pohled shora na architekturu starých dřevostaveb Pusteven. Kolem poledne jsme se rozloučili i my a rozjeli každý jinam. Výjimkou byl pouze nezmar Luboš Soukup LUSO, který se rovnou odtud vydal přes Rakousko do Maďarska, koupit ženušce pravou a dobře zčervenalou maďarskou papriku. Doufám, že už konečně dojel dom, páč o něm doteď nic nevím. My se Sumečkem jsme přízemním letem dorazili do Ostravy.
Závěr:

Jsem moc rád, že se tento výlet za poznáním výborné chuti Kohútkovských borůvkových knedlí, za poznáním dalších nových kamarádů a za 3 denními společnými prožitky vydařil. Za reakce Vás, kamarádů, moc děkuji, potěší to srdce, že snaha nevyšla naprázdno, jediným stínem akce byl kousek popsané nedisciplinovanosti při odjezdu z Kohútky.. Jsme naladěni na stejnou notu, což je tomto nesnášenlivém světě moc příjemné a myslím, že si našeho klubu a kamarádství všichni velmi vážíme.
Asi pro mnoho z Vás není vůbec jednoduché dojet na Moravu, ale na příští rok už máme spolu s Viragodědkem připravený plán, jak dál. Letní setkání 2012 navrhuji uskutečnit opět v autokempu Salaš u Judr.Huberta Rýce, nebudeme lítat po starých hradech, ale po starých vinných sklípcích s extra dopravou na místo a zpět. Koupání v obci Salaš v přírodní nádrži 80 x 40 m. O jídle v autokempu se zmiňovat nemusím, vaří se tam suprově.
Zimní setkání letos v prosinci bychom po vzájemné dohodě mohli připravit pro změnu na Běleckém Mlýně u Klášterce na Hané od pátku 9.-11.12.2011. Setkání bychom připravili společně s JVK, pokud bude shoda názorů a volná kapacita hotelu Bělecký Mlýn.
Přeji všem krásné dovolené, zdravím a na další shledanou.
Majk

Více fotek najdete níže v odkazech.