25. - 27.5.2018 - Resort Beach Nová Živohošť


Letošní první setkání našeho spolku bylo opět pod taktovkou Milose1 a Pedra51. Vybrali pro nás nové místo Resort Beach Nová Živohošť na Slapské přehradě a volba to byla velice dobrá. I když účast z našeho spolku i od Iron Dogs byla slabší, tak si nové místo všichni pochvalovali. Pěkné prostředí i ubytování. Jen restaurace trochu dražší. 




Na Živohošť přijeli a myslím, že se dobře bavili tito naši členové.

Atlan s -Lady-, belinda, jahanka s Hankou, JardaSku s Kristinkou, kajman49 s Hankou, Laďa s Helenkou, Lamaya s Aničkou, Milos1, Otakar Jeníček s Květou Suchou, Pedro51, spacírek47, starýučitel, šabik, škorpion s Vlastou, vendis51 s Alenkou, Virágodědek

V pátek se na nás přijel podívat Guma8 a v sobotu DědekXVS, dědazdenda a KOŘEN1950

Počasí nám po celou dobu našeho setkání přálo a to nebývá na prvním srazu pravidlem.

Na sobotu nám organizátoři připravili návštěvu JAWY v Brodcích u Týnce nad Sázavou. Na dvoře továrny nás čekal obchodní manager pan Kraft, který nám představil 4 stroje, které se v JAWĚ vyrábí. Zájemci se na těchto motorkách mohli projet.
Návštěvu továrny využili mimo účastníků srazu na Živohošti také další členové našeho spolku.
Alone, Bigbel, cibar, dědkulín s kamarádem, Fí-ďas, fik1943, Haspepík, Kareš, Kavec47, Pete45 s JankouK, saporo, vaky, 


Po návštěvě JAWY jsme se přejeli do Týnce nad Sázavou do restaurace U Vrtišků, kde jsme poobědvali. Po obědě jsme někteří na cestě zpět do kempu udělali zastávku na Konopišti v muzeu motocyklů.
Virágodědek

A ještě jak tento sraz viděl organizátor Milos1

Sraz byl tradičně pořádán jako společný s Motorkáři nad 60 let. Iron Dogs jsou na této akci pravidelně v menšině (čím dál větší menšina). Už je nás několik v těch "nad", ale s tím nic nenaděláme. Kolem dějin zpět neotočíme. Tentokrát se nám s Pedrem51 podařilo najít zcela novou lokalitu, Beach Resort na Nové Živohošti. Ono to "podařilo najít" platilo doslova. Věděli jsme, že ten areál existuje, ale našli jsme jej, asi na třetí pokus. V historii srazů Iron Dogs se jednalo o zařízení myslím nejlepší, opravdu pěkné a velmi dobře vybavené. Ubytování v bungalovech s vlastními toaletami, sprchami, lednicemi, televizemi atd. se zúčastněným opravdu líbilo. S Pedrem jsme měli sraz u benzínového čerpadla v Mníšku pod Brdy, jako vždycky, když jedeme na tuto stranu Brd. Dotankovali jsme a mezi tím neplánovaně přijeli Viragodědek a Šabík, také tankovat. Místo, do kterého jsme jeli, příliš čerpačkami neoplývá. Tak jsme tedy vyrazili ve čtyřech. Přijeli jsme, ubytovali se a páteční program byl jako vždy: zdravení, vítaní, pití piva atd., rozhovory, vyprávění. Vždyť se jednalo o první vícedenní sraz v tomto roce. Na druhý den byla naplánována návštěva továrny Jawa v Brodcích a motocyklového muzea na Konopišti. Odjezd byl stanoven na 10 hod. Vyjeli jsme s malým zpožděním. Cestou jednou došlo k přetržení kolony. Nebylo to v nás, ale v řidiči automobilu, který měl pocit, že se v Neveklově na náměstí někam nevejde. Za Konopištěm někdo ukradnul (odfrézoval) kus silnice, takže jsme měli drobnou jízdu zručnosti. Spočívala v jízdě po asi 30-40cm širokém proužku, který ze silnice zbyl. V továrně Jawa nás očekával obchodní manager pan Jiří Kraft. Připravil pro nás všechny 4 modely, které jsou v současné době ve výrobním programu. Jednalo se o motocykly s obsahem 350 a 660 ccm. Tři motorky vzhledově navazovaly na prvky Jawy 350 - 634, která byla vyráběna v 70 - 80tých letech minulého století. Jedna motorka zcela odlišného vzhledu by se dala zařadit do kategorie Café Racer. Vzhledově připomíná závodní motorky z přelomu 50 - 60let minulého století. Na podobné motorce jezdil a vítězil Franta Šťastný. Všechny tyto motorky splňují předpis EURO IV. Není bez  zajímavosti, že všechny jsou vybaveny systémem ABS, což je u Jawy vlastně poprvé v historii. Veškeré čtyřtaktní stroje jsou vyráběny v limitovaných sériích, takže mají i určitou sběratelskou a prestižní hodnotu. Kromě uvedených motorek vyrábí Jawa nadále i stroje s dvoutaktními motory. Jsou dodávány jako celek, nebo stavebnice. Nejsou prioritně určeny pro tuzemský trh. Vyvážejí se zejména do zemí Střední Ameriky a Ruska, kde nejsou postiženi předpisy EU. Zájemci si mohli předvedené motorky vyzkoušet při jízdě na silnici mimo objekt továrny. Někteří toho využili bohatě a vyzkoušeli si všechny. Ke konci návštěvy se na nás přijel podívat výkonný ředitel společnosti, pan František Hruška. Po návštěvě Jawy byl naplánován oběd. Tady došlo k zádrhelíku. Podle počtu lidí přihlášených do Jawy jsem počítal, že tam budeme dvě hodiny. Někteří se ale jenom podívali a odjeli a tím pádem byl program vyčerpán dříve. Restaurace byla zajištěna od 13 hodin pro cca 30-40 osob. Čas bylo nutné dodržet, neboť před námi tam byla další akce. Některým dalším, se nechtělo čekat, a tak zmizeli. Nakonec to jako většinou dopadlo tak, že ti ukáznění to odnesli, čekali a nakonec nás do restaurace jelo 16. Kdybych to věděl dříve, nebylo vůbec nutné jí předem zajišťovat, protože 16 lidí se nají bez objednání všude. Po obědě jsme odjeli do motocyklového muzea na Konopišti. Za unikátní kousky sbírky považuji dva motocykly s Wankelovým motorem. Je to motor zcela odlišné konstrukce. Vzhledem k výrobní náročnosti, a ne příliš velké spolehlivosti a trvanlivosti, se tyto motory nikdy příliš neprosadily v komerčním požití. U muzea byla oficiální společná jízda ukončena. Ponechal jsem prostor na prohlídku zámku. V praxi jsme ale v sestavě jeli zpět do kempu. Zde opět bylo posezení, večeře, povídání. V neděli jsme museli předat do deseti hodin ubytování. Já s Šabíkem a Viragodědkem, které "jsem vzal" do Nového Knína jsme odjížděli krátce před devátou hodinou. Co říci závěrem? Myslím, že se akce zdařila. Nedonesla se ke mně jediná záporná připomínka. Docela dost lidí mi za uspořádání akce děkovalo a chválili ji. To mně velmi potěšilo. Já musím velmi pochválit všechny, kteří se zúčastnili společné jízdy. Přesto, že nebyla zajištěna "sršni", proběhla kromě jednoho přerušení kolony,  nezaviněné účastníky, zcela v pořádku a bez závad. Počasí také vydrželo krásné, bez deštíku, což je na těchto květnových srazech velmi neobvyklé. Domů dojeli snad všichni v pořádku, nebo alespoň nemám zprávu, že by tomu bylo jinak. Přeji všem členům krásné počasí a pohodu při dalších letošních srazech a vyjížďkách.

Jak jsme si to na srazu užili, se můžete podívat na fotkách.

Pete45

Kavec47

Milos1

Virágodědek

Níže jsou překopírovány příspěvky s našeho fóra na " Motorkáři cz "
 

5 komentářů:

  1. Alone
    Dík Milošovi 1 za návštěvu Jawy.
    Viděl jsem kam kráčí český motoprůmysl. Podle mě jsou to velmi malé krůčky .
    Motorky by měly mít společnou identitu, aby bylo na první pohled vidět že je to Jawa. Tachometr nejde přemístit na stejnou stranu u všech Jaw protože jedny mají nakupovaný sdružený přístroj, který nemůžou ovlivnit. Prý. Druhým v přemístění brání krátký bowden tachometru!
    Dělám v jiném oboru, ale i velmi malí výrobci elektroniky jsou schopní domluvit si například zakázkový displej u svých subdodavatelů.
    Celkový dojem je za mě rozpačitý, je to zatím hledání, ale díky aspoň za něj .
    Měnit zatím nebudu .

    OdpovědětVymazat
  2. kavec47
    Velké díky Milošovi a všem kteří se na této akci podíleli. Rád jsem Vás viděl

    OdpovědětVymazat
  3. Šabik
    V 11.40 doma v Ústí společně s Petrem. Velké dík Miloši a Pedro.

    OdpovědětVymazat
  4. Díky Milošovi a Pedrovi za šťastnou ruku při výběru lokality. Bylo to super a i počasí bylo netradiční.

    OdpovědětVymazat
  5. Milos1
    Jsem moc rád, že se akce líbila a z vašich poděkování mám opravdu radost. Někdy příští týden dám dohromady článek o průběhu srazu a zhodnocení.

    OdpovědětVymazat