Montáž parkovacích senzorů u Hyundai IX 20


Montáž parkovacích senzorů u Hyundai  IX 20


Pokud jste někdo kutil a chtěli by jste si svépomocí namontovat parkovací senzory, tak jsem se pokusil dát dohromady návod, jak postupovat.


Já jsem použil  TYTO senzory . Toto provedení je jen se zvukovou signalizací, ale pro mě je to dostačující. Výhodou je, že se senzory vyrábějí i v barevném provedení a tak si může člověk vybrat podle barvy auta. Někdo si řekne, že je to z Číny, ale co dneska není vyrobené v Číně. Použil jsem podobné i do minulého auta ( Octávia I ) a fugovaly bez problémů. Můžu jen konstatovat, že montáž do Oktávky byla jednodušší. Pokud má někdo problém s Čínskými výrobky, tak může použít jiné ze široké nabídky na trhu. Montáž bude stejná.


Takto jsem postupoval.

Nejdříve jsem vyklidil věci z kufru a potom postupoval podle obrázku.


Pro lepší přístup pro montáž čidel jsem zdemontoval černý plast nárazníku. Je přišroubován šesti šrouby zespodu a dvěma šrouby zezadu. Zadní šrouby jsou hůře přístupné, já jsem použil malou golu s křížovým bitem. Horší přístup k zadním šroubum je asi proto, že mám namontované tažné zařízení.



Dále jsem zdemontoval boční kryt podle obrázku.





Potom jsem raději do míst, kde budou senzory nalepil izolepu a vyměřil a označil místa kde budu vrtat nástrojem, který je součástí balení parkovacích senzorů. 


Na další fotce je vidět, kam jsem senzory umístil.



Do vyvrtaných otvorů jsem zatlačil senzory ( pozor na umístění dle návodu, na senzoru je vyznačena horní poloha )
Kabely od senzorů jsem do kufru prostrčil gumovou průchodkou, kterou je veden i kabel od tažného zařízení.


Kam jsem umístil řídící modul a akustický indikátor je vidět na dalším obrázku. Samozřejmě si umístění můžete změnit podle sebe.


Další krok je připojení řídícího modulu na elektrickou instalaci auta. Připojení -12 V ( kostra ) je jednoduché. Je vidět na dalším snímku. +12V musí být připojeno na vodič, který vede
ke světlu zpátečky. A tak jsem začal hledat, který vodič je ten správný. Nevýhoda tohoto auta je to, že couvací světla jsou ve výklopných dveřích a tak nejde napojit vodič hned u žárovky, ale musí se to provést ve svazku uvnitř kufru. Abych zjistil na který vodič se mám připojit, tak jsem odčalounil výklopné dveře, abych se podíval na barvu drátu vedoucí k žárovce couvacího světla. Zjistil jsem, že je to šedivý drát a tak jsem odizoloval část svazku v kufru, abych tam šedý drát našel. A k mému překvapení jsem zjistil, že tam šedý drát není. A tak jsem se vrátil zpět k couvacímu světlu ve výklopných dveřích a zjistil, že ve dveřích je propojovací konektor. Od žárovky je do konektoru šedý drát a za konektorem je drát zelený. A tak jsem se vrátil ke svazku a tam je pro změnu zelených drátů víc a tak mi nezbývalo, než najít ten správný.
Já jsem použil  multimetr. Funkce měření napětí, mínus na kostru a na plusový vodič multimetru jsem nasadil krokodýlka do kterého jsem chytil špendlík, abych mohl propíchnout izolaci a při zapnutém zapalování a zařazené zpátečce jsem hledal ten správný zelený drát. Akce se povedla a já správný drát našel. Teď záleží na každém, jaký způsob připojení drátu pro napojení plusového napětí řídícího modulu použijete. Já jsem centimetr nalezeného správného vodiče odizoloval a drát k řídícímu modulu k němu připájel. Potom po odzkoušení, že je napájení funkční jsem odizolovaný drát opet zaizoloval a zaizolovat také celý svazek. Napájecí vodiče modulu i kabely čidel jsem přichytil ke stávajícím svazkům v prostotu kufru.



Kabely od čidel jsou delší a tak jsem přichytil stahovacími pásky k tažnému zařízení jak je vidět na dalším snímku.



Přišrouboval jsem zpět černý plast a na dalším snímku je vidět výsledek mého snažení. 



Doufám, že tento návod těm co si na autě rádi něco udělají trochu pomůže.
V případě dotazů mě můžete kontaktovat. PetrRehberger@seznam.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat