26.10.2013 - Výlet lobana



Včerejší krásný den mne vylákal na pořádnou projíždku.  K mému kamarádovi bydlícími vysoko nad Příbramí až u hranice vojenské střelnice Brdy v Orlově  jsem potřeboval dopravit dalekohled, který používám na kontrolování zásahů na terči na střelnici. Byli jsme dohodnuti, že když mu ho přivezu, upraví optiku tak, aby bylo lepší zvětšení.
V devět hodin ráno už bylo sluníčko, mlhy byly jen v údolích. Jel jsem přes Maxov stále nahoru k Filipově hoře.
Pohraniční šumavské kopce vypadaly jako z omalovánek, bylo krásně vidět na Ostrý a Velký Javor.
Silnice byla stále ještě mokrá a posypaná listím, padajícím z bříz, osik a javorů. V zatáčkách jsem jel hezky pomalu a opatrně, v tomhle úseku často přes cestu přebíhají daňci a divoká prasata. Pořádně přidat plyn jsem mohl až za Mrákovem na silničce ke Koutu na Šumavě. Při tom krásném počasí bylo vidět daleko do kraje na Dolní Chodsko a až k Horšovskému Týnu. Najel jsem na hlavní silnici z Domažlic na Klatovy. Nikde nebyla žádná auta, mohl jsem si krásně užívat jízdu zatáčkami. V Klatovech se na dvou kruhových křižovatkách už nějaká auta motala, jsou tam vedle sebe dva hypermarkety a lidi jezdili nakupovat.  Z Klatov kolem bývalých kasáren a letiště směrem na Nepomuk se dalo jet rychle, žádná auta a silnice je tam pěkně opravená. Ve vesničkách před Žinkovy pobíhali obyvatelé před volebními místnostmi jako hloupé ovce, zpitomělí z voleb do poslanecké sněmovny.
V Žinkovech je malý krámek, kam jezdím občas kupovat vynikající učňovské špekáčky. Prďola za pultem si mne pamatoval, když jsem jel na závody veteránů v Nepomuku a taky nakupoval tyhle vyjímečně dobré špekáčky.
Cesta k Nepomuku je krásná, ale stále byla ještě mokrá, v lesích a na místech kam ještě nemohlo sluníčko .
Přes Rožmitál a do Příbrami je na motorce pěkné svezení.  U kamaráda v Orlově jsem předal dalekohled a úplatek ve formě těch vynikajících učňovských špekáčků a pokračoval dál po silnici pro motorová vozidla k Dobříši.
Pořádně jsem vzal za plyn a mydlil to k Mníšku pod Brdy. U benzínky jsem odbočil na úzkou silničku a po ní dojel do Čísovic. Bez problémů jsem našel vilku člena našeho spolku "Motorkáři nad šedesát let", jezdícího pod přezdívkou Dědacis.  Je to můj spolupracovník ze zkušebny motorů v letňanské Avii. Měli jsme si hodinku co povídat, prohlédl jsem si v garáži jeho motorky a domluvili se, že se zase sejdeme v příštím roce na první motorkářské vyjíždce našeho spolku.
Po cestě zpátky po silnici pro motorová vozidla jsem už potkával docela hodně motorek, dokonce několik skupin motorkářů jedoucích pospolu na společnou vyjíždku.  V Orlově jsem se od kamaráda dozvěděl, že si k němu ve čtyři přijede pro opravený dalekohled náš starý kamarád z potápěčského klubu. Neviděl jsem ho už třicet let, prakticky od chvíle, kdy si nesprávným vynořením z velké hloubky způsobil poranění plic.  
Úplně zanechal po tomhle úrazu potápění a  začal s myslivostí.  Počkal jsem na něho a když přijel se svým hrubosrstým jezevčíkem, měli jsme si hodně co povídat. Jezevčík se dobýval na králíky, byl ale přísně pokárán.
Urazil se, jak už to tihle bojovníci s liškami a jezevci dovedou, a šel prozkoumat zákoutí kamarádovy zahrady.
Když jsme probrali všechny důležité události,rozloučili se a společně se po rozkopané cestě kodrcali dolů do Příbrami.  Při cestě k Nepomuku jsem spěchal, nechtěl jsem jet přes lesy za úplné tmy. Za Filipovou horou jsem jel zase hodně opatrně a to mne zachránilo před rozbitím huby a motorky.
 Na silnici mi před motorku skočil daněk, ale protože jsem jel pomalu, ubrzdil jsem to a to pitomé zvíře přeběhlo. Jen jsem si pomyslel, že by nemusel být sám a už byl na kraji cesty druhý. To už ubrzdit nešlo, proto jsem dal plný plyn, abych byl pryč, než mi skočí před motorku.  Povedlo se, ale stejně jsem ucítil náraz do zadního kola. Naštěstí je Yamaha Drag Star velmi stabilní motorka s perfektním zavěšením zadního kola, takže ten poměrně slabý náraz šlo vyrovnat a nevymáznout se.
Ani jsem nezastavoval a pokračoval na chaloupku.  Mých pět saňových psů Husky  mě přivítalo ukrutným vytím a štěkotem, dali mi najevo, že zatím co se já  flákám po světě, oni že už měli dávno dostat svoji porci granulí.
S pozdravem 
ukecaný důchodce
Petr  (motorkář pod přezdívkou Loban)

Žádné komentáře:

Okomentovat