2. sraz - penzion Koliba - Hrádek u Ústí nad Orlicí - 15.-17.června 2012

Koliba Hrádek sraz 15.-17.6.2012 očima pořadatelů Goodmena a Makáji.

Příprava začala již v březnu, kdy jsme na Kolibě chytili jeden poslední červnový víkend, jinak bylo obsazeno svatebními hostinami. A tím byl vlastně určen termín srazu, při úvahách kam vás zavést na výjezdku nás napadla Mladějovská úzkoklejka, která původně sloužila k dopravě lupku a šamotu a přispěním nadšených dobrovolníků je z ní vybudována výletní trasa, jede parní mašinka s otevřenými vagonky. Když jsme si ověřovali jak rezervovat jízdu zase nám neuvěřitelně přálo štěstí, Průmyslové muzeum, které je přifařeno k vláčkům pořádalo zrovna na tento den akci s názvem Historie v pohybu, vystavují svoje exponáty a přizvali si dva Veteránkluby auta a motorky. Tak bylo rozhodnuto, dány základní informace na stránky, jen jak jsme později zjistili trochu vázla komunikace s paní vedoucí penzionu dost pružně neodpovídala na maily s rezervací pokojů, ale pak se to prý zlepšilo.

Nás dva kromě počasí ještě trochu škádlilo, že Goodman tak trochu neprošel zdravotní STK své tělesné schránky a pan doktor mu ještě motorku nepovolil. Tak sraz řídil z velícího vozu, stejně byl i na srazech které pořádal dřív zvyklý vést kolonu motorek autem. Před polednem vyjeli spolu s Ráčkem označit křižovatky a já se vydala přímo ke Kolibě a tam zjistila, že mě předběhli Moraváci a hned že kde je slíbené značení, ale vše bylo žertem, přátelské. A už se sjížděli další, pak se pokusím poctivě všechny vyjmenovat, bylo to jako jinde, někdo nás přijel jen pozdravit, někdo byl jeden den a většina celý víkend.
Jídla k večeři byla avizovaná, sepsal se seznam a pak bylo vydávání otázkou krátké chvíle a jen jsme se vydatně napapkali ( porce byly přímo dřevorubecké ) přijela domluvené hudba a vylákala nás na parket sérií písniček, které nám navodily vzpomínky na naše mládí. V tomto stylu pokračovali celý večer, oni neúnavně hráli a my stejně neúnavně tančili. Z původně dohodnutého ukončení o půlnoci se vyklubala třetí hodina ranní, v závěru byla ještě chvilka výuky zpěvu, pěkně jsme se rozparádili při písničce Svařák, halt to snámi ti z hudby dost uměli.
V průběhu večera byli tři první řidiči ( kteří k nám nejvíc spěchali, protože se k nám těšili) odměněni drobnou pozorností.
Snídaně byla formou švédského stolu od 8 hodin, stále byla k dispozici obsluha, přísun nápojů nevázl. V 10 hodin za námi přijeli Goodmanovi přátelé s ukázkou jízdy na netradičních bicyklech, zájemci si to také mohli zkusit, myslím, že odvážlivci byli jen dva a to Iris a Miko. V průběhu dopoledne jsme upřesnili výběr obědů, jídla jsme vybírali tak aby oběd proběhl dost rychle, protože původní odjezd vláčku v Mladějově byl 12,50 a prý nečeká. Na poslední chvíli jsme dostali avizo a byli přesunuti na 15. hodinu. Tak se nemuselo spěchat, udělal se i předvýběr večeří a uprosili jsme paní vedoucí a zařazení jednoho meníčka, které bychom dokázali bez ohrožení života zkonzumovat. Vyhověli nám,ale stejně to byly PORCE, ale hodně zeleniny, tak jsme to přežili.
Odjezd na vyjížďku byl stanoven na 13,30 a já potajmu všem šeptala "Goodman je bývalý železničář, ale na rozdíl od tehdejších vlaků jezdí PŘESNĚ". Opravdu se tak vyjelo, nebylo by příjemné být oblečení dlouho na parkovišti, svatý Petr asi špatně přečetl naši objednávku na slunečné počasí, nebo ten příděl tepla omylem vykryl dvakrát. Pro bezpečné projetí celé trasy byli kromě Fíry a Jindry 47 nápomocni kamarádi z našeho mateřského motoklubu ti si předem trasu projeli a uzavírali provoz na všech místech, kde bylo potřeba. Za jejich pomoci jsme 35 km projeli bez zádrhelů, jen jsme večer všem nestihli poděkovat za ukázněné chování a ohleduplnou jízdu v koloně tak tak činíme tímto způsobem.Po cestě nás pozdravili s vlajkou Motoklubu Česká Třebová přátelé, prý nám chtěli připomenout odkud pocházíme a taky si trochu omrknout, kam se můžou za pár let zařadit oni. V Mladějově bylo domluveno, že můžeme vjet až do areálu, abychom své miláčky měli trochu na očích. Tam si každý zájemce koupil jízdenku ( tu poctivou kartičku) a do doby odjezdu vláčku bylo dost času věnovat se všemu co bylo vystaveno. Těm, kdo se nevydali místním Pacifikem jsme nabídli možnost odjet v menší skupince dřív,využilo toho asi po hodině 8 motorek, stavili jsme se v Lanškrouně na zmrzlince ( vlastně to všechno spískal zmrzlinomlsal Šéfíček a prý si pochutnal), pak si někdo chtěl v pohodě dotankovat tak bylo v Ústí kafíčko a na Kolibu jsme dojeli jen chvíli před hlavním konvojem. Oddechli jsme si, že se z výjezdky vrátili všichni tak jak vyjeli, doplňovaly se tekutiny a probíhaly přípravy na večeři. Od oběda jich hodně zapomnělo, co si objednali, tak nastoupil seznam zvaný debilníček, jídla byla zase rozdána ve svižném tempu a pak začal večer plný povídání, to už jsme neměli zajištěnou hudbu (možná to byla chyba)

Spát se šlo už v rozumnou hodinu, ráno snídaně jako den před tím, a už jen pomalé balení a loučení a smlouvání, kde se uvidíme příště.

U paní vedoucí jsme zkontrolovali odevzdání klíčů a zeptali se, zda je vše uhrazeno, moc nás totiž překvapilo, že úhrady za ubytování probíhaly až při odjezdu a ne že bychom někoho z nás podezřívali z nepoctivosti, jen paní Chlumecká měla dost zamotanou hlavu ze směsi nicků a civilních jmen, tak proto ta kontrola. A aby nám nebylo líto, že se rozcházíme, poslal na šéf  přes počasí varování v podobě menší přepršky ( aby se za námi moc neprášilo). Posbírat směrové šipky a hajdy domů.

Z naší party jsem stihla zaznamenat přítomnost takto : ( a pokud mě někdo unikl, omlouvám se předem)

biker.all, Domi.1, Irena.iris, IronIra, Makája01

belinda, Bigbel, Bronko, BobyShrekOLD, dedekbobmb, dědaStanda, divoch60, Endy58, Fajc, Fýra, Goodmen60, Hrki, charlie-motorka, Jindra47, Jirnys, JISOSO, Kája51,  Laďa s Helenkou, Lamaya s Aničkou, Luigi, LUSO, miko, motodedek, motodědekGustk s Magdou, motodědekMilan, Neep s Jaruškou, Opida s Lubou, padre47, pája47, Pavelmazel, petasek s Ivou, Ráček s Jaruškou, samotář47 ( se sádrou ), sanyťák, spacírek47, šéfíček, šobul, Taťka, 44822Tom se Zdenkou,

bez NIKU - P. Korčák, Jirák, Jirka Vaniš, Mach

Miko zodpovědně spočítal, na kolika jsme přijeli motorkách a vyšlo mu to na 42 krásných strojů.

A ještě jednou jak to viděl belinda

Během tohoto víkendu, tj. 15.-17. června jsme se sešli na plánovaném srazu v Hrádku u Ústí nad Orlicí. Příjezd probíhal jako obvykle od poledních hodin do večera, sešlo se nás asi 35, v průběhu víkendu se počet stále měnil, motorek bylo nakonec přes čtyřicet. Ubytovali jsme se v penzionu, jenom tvrdí chlapi Laďa a Lamaya se svými hrdinskými batůžky se ubytovali na louce ve stanu. Počáteční program byl obligátní – protože bylo hrozné teplo, pilo se pivo a mluvilo o všem možném. Nemohu zapomenout, že se objevilo několik nových kamarádů, kteří projevili zájem o členství ve spolku. V 19. hodin byla večeře, a sní přišel šok: když jsme viděli číšníka, jak nosí talíře, každý si myslel, že jeden talíř je mísa pro celý stůl – nebylo tomu tak, to jen porce byly tak obrovské. Kdo to snědl a nenechal zbytky, většinou neměl aspoň na hodinu chuť ani na pivo. Nemohu zapomenout dodat, že jídlo bylo velmi chutné.

Kolem osmé hodiny začala hrát hudba a bylo veselo. Pilo se, zpívalo se a tančilo, vedly se řeči a rozumovalo. Bylo asi jedenáct hodin, hudba spustila něco strhujícího a Makája s Mikem předvedli takovou taneční kreaci, že i Endy (58) zapomněl, že má před sebou pivo – to mu zteplalo a potom prskal jako křeček. Přišla půlnoc, hudba to zabalila a největší vytrvalci šli po kořalkové smršti s příchodem ranního světla do postele.

Druhý den jsme zažili překrásné ráno – slunce svítilo co mohlo, bylo krásně teplo a po snídani se začali sjíždět další členové, namátkou Sanyťák, Šéfíček, dva zájemci o členství z Vysokého Mýta a řada dalších. Sdělovali jsme si novinky a chlubili se novými stroji (šéfíček má HD, Fíra nového skutra Aprilii, Gustik Urala se sajdou – to jenou namátkou) Kolem desáté hodiny se objevil host – pan Pešek, který ve stylovém kostýmu předvedl jízdu na takovém tom vysokém bicyklu s jedním kolem a zájemcům půjčil na vyzkoušení bicykl, který měl v rámu dva klouby a při jízdě se vlnil. Jako první jej zkrotila Iris, poté tak trochu Laďa a totálně neuspěl Belinda – jeho neschopnost si natočil kamerou Laďa - že to bude pouštět vnoučatům na Silvestra. Příjemné dopoledne.

Ve 14.30 jsme společně odjeli na motorkách do Mladějova, a kdo chtěl, svezl se na vláčku taženém parní lokomotivou. V areálu se konala nějaká soutěž dvou veteránských klubů, my jsme přijeli až po jejím skončení. Přesto se naskytla příležitost prohlédnout si řadu nádherných veteránů, autora tohoto povídání zaujal americký Lincoln a AERO 50 – sportovní čtyřválcový dvoutakt 2 000 ccm. No a pak Šéfíček vymyslel, že má chuť na zmrzlinu, několik se nás přidalo a pod vedením Makáji jsme skončili v Lanškrouně na náměstí - nejmíň 15 druhů zmrzliny, jedna lepší než druhá. Vřele doporučujeme.

Po zkušenostech s velikostí porcí si řada z nás objednala jen dětskou porci a po večeři opět volná zábava při pitném režimu. Vzpomněli jsme i našeho předsedu Vendu a tímto mu naprosto všichni, bez výjimky, přejeme co nejvíc sil, brzké uzdravení a jsme přesvědčeni, že se určitě ještě letos setkáme.

Jak pokračoval čas, tak se mluvilo o všem možném.  Jako příklad lze uvést, že Endy nám hodně vyprávěl o svém rakouském příteli, se kterým má už dlouho kontakty. Jenom si ale nemohl vzpomenout, jak se jmenuje. S přispěním všech u stolu nakonec vyšlo najevo, že to není přítel, ale nepřítel, že není Rakušan ale Němec a jmenuje se Alzenheimer. Miko a Iris zase vysvětlovali Belindovi cosi o počítači, pak mluvili o pitomcovi a nakonec Miko vypil na ex deci Luigiho kořalky a Iris si šla do kuchyně pro led, že si potřebuje zchladit hlavu. Večer pomalu skončil a šlo se spát.

Ráno už nebylo tak krásně jako v sobotu, dokonce spadlo pár kapek, ale nic moc. Po snídani jsme se pomalu začali rozjíždět domů a bylo hotovo. A na závěr to nejdůležitější: poděkování Makáji a Goodmenovi za skvělou organizaci a péči o všechny a všechno během celého setkání. Sečteno a podrtženo – krásně prožitý víkend

A zde jsou odkazy na fotky ze srazu.